Poker

Från Psyklopedin
Hoppa till: navigering, psyka
”ALL IN!”
~ Nahir om 3♧2♥
”I Sovjetryssland blandar korten dig!”
~ Ivan Ivanovic
”Sätter på "Auto-slowspels läget för tillfället"”
~ G om Slowspel
”Kan inte spela hungrig”
~ Göran Persson om Poker

Historia[redigera]

Poker är ett modernt kortspel som har blivit populärt världen över dom senaste tio åren. Historien om hur poker kom till är fortfarande oklar, man vet alltså inte vem som utvecklade spelets regler. Vissa teoretiker tror att "Klöver Nio Fenomenet (KNF)" kan ge dom en djupare förklaring till varför Poker uppkom. Dom antyder att KNF, har kontakt med övermäktiga gudar som hela tiden kan kontrollera oddsen på kommande kort i leken genom spelets gång. Detta kanske låter som en otrolig teori, men den är enligt dom, helt sann. Anledningen till att "32" alltid vinner över AA samt AK m.m, är för att Gudarna vill se motståndarens utbrott när dom förlorar.

Spelarna[redigera]

A .
Vissa tar deras pokerface till en helt ny nivå!

Dom flesta av dagens spelare som lirar live-poker föredrar genom att sitta med 3-5 lager med heltäckande material på överkroppen. Här är minimum kraven på en spelare:

- Två munkjackor (båda måste ha en luva att dölja ögonen).

- Ett par mörka glasögon, helst med spegelglas.

- Några feta hörlurar, går bra med hörselkåpor om du inte har något annat.

WSOP[redigera]

World Series Of Poker kommer nästa år att hållas i Ankeborg, där Joakim von Anka (JvA) kommer att hålla ett dagligt reportage med spelare som han och hans filmteam stöter på. JvA kommer självklart inte att delta, detta var hans anledning när vi frågade:

- Jag har varken pengarna eller tiden till att spela. Första priset är ändå bara småpotatis! Jag ska tipsa Alexander Lukas om att delta, han brukar ha tur i alla situationer.

Kortleken
Kungbert.jpg
Bert Karlsson at his finest!
Består utav 52 kort, endast 8 stycken är spelbara.
Antal kort 52st.
Vanligaste handen 9♧2♢.
Ovanligaste handen 3♥3♥.
Medelålder på Online-spelare 21år.
Medelålder på Live-spelare 65+