Malaysias Grand Prix 2013

Från Psyklopedin
Hoppa till: navigering, psyka

FAKTA[redigera]

Malaysias Grand Prix avgjordes i Malaysia 2034 och var den andra deltävlingen i Formel 1-VM 2013. Loppet avgjordes på den så kallade Pang-banan, som heter på grund av den stora F1-massakern här 1999, när 12 terrorister gjorde deras jobb.

KVAL[redigera]

Under kvalet var det regn och ingen ville köra denna gången heller, förutom Paul de Räcker. Paul de Räcker snurrade dock av 248 gånger och fick en bästa varvtid på 6 minuter och 48 sekunder, vilket gjorde att han inte kvalade in, trots att han hade pole position. Eftersom detta var absurt lottades starten. Tursamt nog lottades en av Red Mouse-bilarna till första starled igen, ännu en gång med Sebastian Fet-el i toppen. Bakom hamnade de röda Ferrari-bilarna med Alfons och Kass. Denna gången misstänktes inget lotterifusk trots att Vettel råkade säga högt i en högtalare att hans kort var det gröna.

LOPPET[redigera]

Det såg ut som om Svettel fick en ganska kass start, och de båda Ferrari-bilarna tog sig upp jämsides in mot den första kurvan. När Svettel märkte detta beslöt han sig för att aktivera NCPS (Nuclearpile Shooter) och sköt en Nuclearpil mot Alfons bil. Alfons bil sprängdes och resterna flög ut i sandfållan. Alfons klarade sig med endast ett uppbrunnet ögonbryn och en nermald hjärna. Loppet fortsatte med Fet-el i ledning före de andra bilarna.

När Lewis Hamilton skulle göra sitt depåstopp sköt Fet-el en nuclearpil i hans ena öga, vilket innebar att han inte såg i vilken depåbox han skulle in. Han valde att köra in hos hans gamla team McLaren. McLaren teamet såg chansen och valde att inte släppa ut honom förrän en halvtimme senare. Han hade sedan ett göre att köra upp sig genom fältet.

Helt plötsligt var Mark Webben uppe och förbi Svettel. Svettel blev jättearg... SKANDAL nummer 1: Red Mouses teamchef Christian Horny hade sagt åt Fet-el att sluta använda sina nuclearpilar, eftersom det tydligen stred mot reglerna, men det struntade Svettel i helt och hållet! Han ansåg att Webben låg i vägen och sköt hela 10 pilar mot honom, vilket gav Webben punka på alla hjulen och sumpade hans chanser att vinna. Smart gjort av Svettel, men det tyckte dock inte Webben eller Horny. Horny kallade honom idiot och Webben valde att inte lyssna på hans ursäkter till varför han försökte mörda honom.

SKANDAL nummer 2: Lewis Hamilton hade till slut tagit sig upp genom fältet och var ända uppe på tredjeplatsen när hans bil förvandlades till en stor bulldozer. Hans teamkompis Britney Spears hade ingen chans att komma förbi, och hela fältet låg efter honom och kröp runt banan i 34 km/h. Efteråt sa Lewis att han sett en malaysisk häxa bland publiken som tros ha förtrollat bilen. Häxan (Mona Muslim) hittades tre timmar senare på en bordell i Berlin och dömdes till officiell häxa i fängelset på Papua Nya Guineas lilla för-ö Tahithon.

RESULTAT & pluspoäng[redigera]

1. Sebastian Svettel, Nazi-tyskland, Red mouses, 0 poäng (-25 poäng för: mord, dålig uppträde osvosv...)

2. Mark Webben, Papua Nya Guinea, Red mouses, 18 poäng

3. Lewis Hamilton, Jamaica, Merca, 0 poäng (-15 poäng för icke legal förvandling)

4. Britney "Nico" Spears, Tyskland, Merca, 20 poäng (+8 poäng för tålamod under sämre situationer)

5. Felipe Kass, Brasilien, Ferrari, 10 poäng

6. Romän Groscan, Rumänien, Team Låt Oss, 7 poäng (-1 poäng för felstavat namn vid anmälning)

7. Kimi Räka, Finland, Team Låt Oss, 5 poäng (-1 poäng för fyllekörning)

8. Hulken, Tyskland, Team Städa, 4 poäng

9. Segio Perez, Mexico, McLaren, 2 poäng

10. Jan-Erik Vergne, Andorra, Torr & Inflamerad, 1 poäng

VM-STÄLLNING FÖRARE[redigera]

1. Felipe Kass (22) 2. Britney Spears (20) 3. Alfons Åberg (18) 4. Kimi Räka (15) 5. Adrian Cigill (10)